Coach Connect har fået omtale i HC Odenses egen avis, læs med herunder og se hvad der bliver skrevet:

bedre mentalsundhed

Coach Connect er en virksomhed, der kan være en vigtig samarbejdspartner, hvis du gerne vil styrke eller bevare en god mentalsundhed i din virksomhed

Stress er desværre en sygdom, der rammer mange fynboer hvert år. Samtidig koster det både virksomhjeder og samfundet mange penge.

Men der er heldigvis metoder hvorpå du som virksomhed kan forebygge stress blandt dine medarbejdere. Og savner du redskaberne til at bevare et sundt mentalt arbejdsklima, så har Stina Hannibal Rasmussen og Coach Connect en række tilbud, der kan hjælpe dig og dine medarbejdere på rette vej.

• Virksomheder kan tænke os ind i den måde, man arbejder med sine medarbejdere på. Vi mener, at det skal være lige så naturligt at gå til erhvervscoach og få masseret sin hjerne, som det er at gå til massør og få masseret sine muskler, siger Stina Hannibal Rasmussen og tilføjer:
  • Det er vigtigt at have fokus på det psykiske arbejdsmiljø og fjerne belastninger, og i stedet skabe udvikling og mening i arbejdet. Virksomheder kan tænke os ind fra strategisk samarbejdspartnere til personalepleje, når der skal arbejdes med det psykiske arbejdsmiljø.æ det kan vi blandt andet gøre ved at styrke trivslen gennem en-til-en samtaler med medarbejderen eller lederen.

Hun har i mange år arbejdet med coaching, og siden marts i år fik hun fod under eget bord med Coach Connect, hvor hun udover at have fokus på den mentale sundhed, også har sit blik rettet på udviklingen af medarbejderen og lederen. Og på hvordan man kommer godt igennem både medarbejderudviklingssamtaler (MUS) og lederudviklings samtale (LUS).

• De samtaler er ikke lige nemme for alle. Det kan hurtigt blive en sludder for en sladder, og der kan jeg gå ind og forbedre samtalerne, så det er nemmere at gå til, fordi jeg har en anden tilgang til medarbejderen, siger hun og uddyber:
  • Jeg kan gå ind på områder, som medarbejderen måske ikke vil sige til sin leder. Det kan jeg med fordel åbne op for, for det behøver ikke være ledelsen, det kan lige så godt være medarbejderen selv, der skal arbejdes med, siger Stina Hnnibal Rasmussen.

Coach Connect er en af de nye sponsorer i HC Odense op til denne sæson. Det var især ét af de tilbud, klubben tilbyder sine sponsorer, der har fanget Stina Hannibal Rasmussens interesse.

• Jeg var interesseret i det værdibaserede netværk. Det, som jeg synes er interessant ved HC Odense, er, at de også er gode til at åbne op overfor andre måder at gøre tingene på, og at man som virksomhed hele tiden kan møde nye mennesker, fordi de søger for at introducere os for nye virksomheder. Og så er det op til os selv at gøre noget ved det, fortæller hun.

Udover at være sponsor i klubben, har Coach Connect og Stina Hannibal Rasmussen indgået et samarbejde, hvor hun er mentalcoach for U18 pigerne. Det kræver meget at være atlet på det plan, og det kan være en udfordring at kunne rumme og håndtere andre vigtige områder i deres liv.

Kategorier: Arbejdsmiljø, Fyn, HC Odense, Præstation, Presse, Sport, Stress og Talent.